Image result for بک لینک

 

طی این چند سال، گوگل بارها در الگوریتم های خودش تغییراتی به وجود آورده و سعی کرده با آپدیت های مختلف، در مقابل سئوکاران کلاه سیاهی که بک لینک ها را بازیچه دست خودشان کرده اند، بِایستد. در ادامه میخواهم فاکتورهای اصلی یک بک لینک معتبر که باعث افزایش قدرت سئو سایت میشود را به شما معرفی کنم. بعد از آن هم در مورد بایدها و نبایدهای ساخت لینک و سپس راه و روش لینک بیلدینگ (همان دریافت بک لینک) صحبت میکنیم:

1_ اعتبار سایت

امروز یکی از مهم ترین فاکتورهای دریافت بک لینک سئو چیست  که روی رتبه وب سایت شما تاثیر مستقیم دارد، اعتبار سایتی است که به شما لینک میدهد. در گذشته خیلی تفاوت زیادی نداشت که وب سایت مبدا لینک چه اعتباری داشته باشد، بلکه بیشتر تعداد بک لینک ها مهم بود. اما امروز اگر وب سایت مبدا اعتبار پایینی داشته باشد، ممکن است لینک دادنش به شما حتی باعث کاهش قدرت سئو سایتتان شود!

نکته: هر صفحه از سایت شما یک اعتبار جداگانه دارد و میانگین اعتبار همه این صفحات برابر است با اعتبار کل سایت شما. دقت کنید که گوگل برای تعیین ارزش بک لینک، هم به اعتبار کل سایت نگاه میکند و هم اعتبار صفحه مبدا لینک. برای بررسی اعتبار حدودی هر سایت و صفحه، میتوانید از ابزار link-explorer وب سایت moz استفاده کنید.

2_ ارتباط سایت

 

یکی از تکنیک های کلاه سیاه سئو، دریافت بک لینک از سایت هایی بود که اصلا هیچ ارتباطی به وب سایت ما نداشتند. مثلا میتوانستیم از یک وبلاگ که در زمینه بازی های رایانه ای مطلب مینویسد، تعداد زیادی لینک بخریم و به صفحات اول گوگل برسیم. اما امروز نبود ارتباط بین وب سایت مبدا و وب سایت مقصد، کمی باعث ناراحتی گوگل میشود. البته اگر خود صفحه ارتباط با موضوع سایت شما داشته باشد، گوگل تاثیر مثبت بک لینک را حساب میکند.

مثلا اگر من از یک صفحه در مورد آموزش سئو در همان وبلاگ بازی های رایانه ای برای وب سایت خودم لینک بگیرم، این موضوع تاثیر نسبتا مثبتی روی نتایج دارد.

3_ انکر تکست

انکر تکست به معنای متن لینک یا بک لینک شماست. مثلا در این لینک:((دوره آموزش سئو)) انکر تکست، همان واژه “دوره آموزش سئو” است. در ادامه باید بدانید؛ متن لینک هم از نظر گوگل یکی از موضوعات تعیین کننده اعتبار و قدرت بک لینک هاست. قبلا سئوکارها به کمک هر انکر تکست عادی میتوانستند برای وب سایت خودشان لینک بگیرند. مثلا خیلی ها انکر تکست های بی ربطی مثل “اینجا”، “.”، “کلیک کنید” و… را انتخاب میکردند. اما خب امروز انکر تکست تعیین کننده قدرت بک لینک شماست.

این یعنی اگر من با انکر تکست “آموزش سئو” برای صفحه ای در سایتم بک لینک بگیرم، به گوگل میگویم که این صفحه باید با همین کلمه در نتایج سئو شود.

4_ محل بک لینک

یک سایت از نظر گوگل از بخش های مختلفی ساخته شده؛ این بخش ها عبارتند از:

•هدر (header) یا همان بخش بالایی سایت که منو در آن قرار گرفته،

•فوتر (footer) یا بخش پایینی سایت که اغلب اطلاعات تماس و… در آن قرار میگیرد،

•سایدبار (sidebar) یا بخش کناری وب سایت که اغلب در سمت چپ یا راست صفحه آن را میبینید،

•بدنه (body) که محتوای اصلی سایت در آن قرار میگیرد. مثلا این مقاله در حال حاضر در بخش بادی سایت قرار دارد.

از نظر گوگل، اعتبار بک لینکی که در میان یک محتوا یا همان بدنه وب سایت باشد، بیشتر از بقیه بخش هاست است.

متن لینک (Anchor Text) برای گوگل بسیار مهم است

انکر تکست ها یا کلمه هدف شما برای گوگل بسیار مهم است. با انتخاب یک انکر تکست مناسب میتوانید جایگاه و میزان رشد و کلیک سئو خود را تعیین کنید.

بهتر است  از ترکیب طبیعی حالت های رایج در فضای اینترنت برای متن های لینک شده استفاده شود. از مهمترین ترکیبات رایج می توان به اعتبار نامه (Domain Authority) اشاره کرد.

ارزش لینک ها و تاثیر آن بر جایگاه شما ارتباط مستقیمی با اعتبار دامنه ای دارد که به شما لینک داده است و هرچه اعتبار آن دامنه بیشتر باشد تاثیرش بر جایگاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

اعتبار صفحه (Page Authority):

شباهت اعتبار صفحه به اعتبار دامنه بسیار زیاد می باشد، اما برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه می شود. این امکان وجود دارد که دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد اما آن صفحه ای که شما از آن لینک دریافت کرده اید  دارای اعتبار پایینی در همان دامنه باشد.

 

 

 

برخی از فاکتورهایی که برای تعیین اعتبار دامنه لحاظ می شوند عبارتند از:

•نوع دامنه

•عمر دامنه

•تعداد بک لینک های دریافتی

•فعالیت در شبکه های اجتماعی

•تعداد لینک های خروجی و غیره.

تعداد لینک های خروجی

احتمال این که هر دامنه ای که به شما لینک می دهد به سایت های دیگری نیز لینک داده باشد وجود دارد. در واقع با افزایش تعداد سایت هایی که در یک صفحه یا در کل یک دامنه لینک شده اند، ارزش و اعتباری که به هریک از آنها می رسد کاهش خواهد یافت.

ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده یکی از مواردی است که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد و سعی می نماید تا در فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند.

مکان بک لینک

محل قرار گیری بک لینک در یک سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. لینک شما در محتوای یک مقاله، احتمالا در سایدبار یا حتی فوتر قرار گرفته باشد.

باید توجه داشته باشید که ارزش لینک هایی که در محتوای صفحه هستند در قیاس با لینک های موجود در سایدبار و فوتر بالاتر می باشد.

کلام آخر در مورد استفاده از بک لینک ها 

از انجایی که اشتباه در این کار می تواند موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود و نیز نتایج کاملا مع به همراه داشته باشد، شما قبل از شروع به کار حتما باید به خوبی با تکنیک بک لینک چیست  های مناسب و استانداردهای گوگل آشنا شوید. مطمئنا کسب بک لینک و استراتژی درست برای لینک سازی داخلی می تواند جایگاه شما در نتایج گوگل را بهبود بخشد

 

اهی اوقات کاهش اثربخشی از نظر الگوریتمی از طرف Google صورت می گیرد.

 

اما بیشتر اوقات ، این روش اثربخشی خود را از دست می دهد ، زیرا کسانی که پیوندها را ارائه می دهند بارها و بارها از همان زمین ها خسته می شوند.

 

در اینجاست که ما در حال ارسال پست مهمان سنتی هستیم.

 

من شخصاً فقط برای سایت آژانس خود روزانه به طور متوسط 4-5 درخواست ارسال مهمان دریافت می کنم.

 

بیشتر این درخواست ها عمومی هستند و هیچ مزیتی برای من به جز محتوای رایگان که به احتمال زیاد برای سایت من مناسب نیست ، هیچ فایده ای ندارد.

 

اما من قصد ندارم در مورد چگونگی انجام ارسال پست به عنوان مهمان صحبت کنم ، زیرا این یک روش خلاقانه برای ایجاد پیوند به صفحه محصول یا خدمات نیست.

 

همانطور که قبلاً گفتم ، ایجاد پیوند سخت است.

 

تبلیغات

 

خواندن را در زیر ادامه دهید

اما اگر می توانید خلاقیت به خرج دهید و روابط واقعی با افراد مناسب برقرار کنید ، می توانید در ایجاد پیوند به صفحه محصولات و خدمات موثر باشید.

 

به دنبال افرادی بگردید که در مورد موارد مرتبط با محصولات یا خدمات شما می نویسند و داستانی را پیشنهاد می کنند که پیوند به کالای شما منطقی باشد.

 

اطمینان حاصل کنید که در HARO مشترک شوید (به یک خبرنگار کمک کنید) و هر روز آن را بخوانید و به دنبال فرصت برای تهیه محصولات خود باشید.

 

سایت هایی را پیدا کنید که پیشنهادات ، لیست های هدیه یا مقایسه محصولات را ارائه می دهند و سپس محصولات خود را ارائه دهید.

 

فقط چند ایده وجود دارد - من مطمئن هستم که شما می توانید خلاق تر از من باشید.

 

ایجاد پیوند سخت است ، اما اگر اینگونه نبود ، همه افراد دارای رتبه های برتر می باشند.

 

خلاق باشید و دیگران نباشید و می توانید با کمی تلاش (یا زیاد) پیوند به هر صفحه ای ایجاد کنید.


بازاریاب

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نوشته هاي من امپراطوری زبان کسب درآمد اینترنتی Carol وبلاگ رسمی تفسیر طاهر تلاوت ناب خودرو باز نگین کویر